selamat hari raya aidilfitri..

ding (8x)..jam dah pon menunjukkan jam 8 malam..tp b.long,bngah,k.long n nana still lagi lepak kat sofa merah mak yg dah abis kene cakar dgn dak toi and luna..(mak kate lepas nana kawin nak kulluhum..ban je sofa ni..)..erkk..alhamdulillah..barula lega lepas dapat sendawa (tp ed kate belahak..rase cam tak sopannye bunyiknye..hehehe) arini kitorang mkn nasi tomato..aku buat??mmg esk ujan satu hari la..takde maknenye..of course b.ngah yg buat..the best chef in my life selain mak aku..tak caye??try la dtg umah aku..korang ckp je nak mkn ape..konfem dia buat best giller..huhuhu..bile dah kumpul ramai2 (tapi actually takla ramai mane sbb siblings aku 4 org je..huhuhu)ni sume cite la jd bahan gelak..maka syaitan yg dah mmg kene rantai bulan Ramadhan ni pon berdekah2 ketawa same dgn kitorang..yela..mane taknye..masing2 belum solat maghrib lagi..tp paling best aku rase adalah cite psl menyimpan mohor besar raja2..yela mane taknye..time2 nak raye ni dia la paling glemer kan..kitorang ni even though masing2 dah besar panjang..tp sume nak gak dgr pengisytiharan raye tu tiap2 tahun..bngah mcm biasela..misi dia juz nak tgk kaler ape baju penyimpan mohor besar tahun ni..

jadi..sementara nak tunggu kat tv3 aku pon berangkat la dulu nak solat maghrib..mak dah warning dah..tapi baru je nak pakai telekung..k.long plak panggil.."nana..cepat2.." huhuhu..makin lewat la aku solat ni..mmg dasar syaitan yg menghasut..aku pegi gak depan tv..maka..


“Bagi menyempurnakan titah perintah Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, setelah diperkenan oleh Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja, Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia mengisytiharkan bahawa tarikh Hari Raya Puasa bagi negeri-negeri seluruh Malaysia telah ditetapkan pada hari Rabu, 1 Oktober 2008,” katanya.

hehehe..akhirnya dapat gak aku tgk..jadi..esk bermula la episod gotong royong masak rendang kat umah aku..mmg penat giller la esk..korang klu tgk kami masak one day b4 raye msti terkejut..sbb macam nak kenduri..

k la..kepada umat islam di dunia..nana & eD mengucapkan selamat hari raya aidilfitri..maaf zahir & batin..esp to all my dearest fren..kat main camp..kat matrix..sharodz..n mega agro staff..semoga syawal yg bakal menjelma lagi beberapa jam bakal mengeratkan lagi persahabatan kite..

0 comments: